Aktualności

• Subskrybuj nas

Wycieczka „Szlak Renesansu” – Sandomierz – Zamość – Lublin

Data: Czerwiec 10, 2016 Autor: admin Kategorie: Aktualności, Wychowanie, Wydarzenia 0

W dniach 6 – 8 czerwca 2016r. uczniowie klasy IV, V i VI wraz z nauczycielami uczestniczyli w wycieczce „Szlak Renesansu” – Sandomierz, Zwoleń, Zamość, Lublin. Na wycieczkę pojechaliśmy z biurem turystycznym Trybała. W pierwszym dniu odwiedziliśmy Baranów Sandomierski, Sandomierz i Zwoleń. W Sandomierzu byliśmy w wąwozie lessowym królowej Jadwigi, gdzie podziwialiśmy skałę lessową i w szczególny sposób rosnące tam drzewa. Zwiedzaliśmy Zamek Sandomierski, Kościół św. Jakuba, Ucho Igielne, Rynek Starego Miasta, Ratusz, Bramę Opatowską, Podziemną Trasę Turystyczną. Następnie udaliśmy się do Zwolenia, w którym odwiedziliśmy Kościół pw. Podwyższenia Krzyża Świętego, Kaplicę i Kryptę Kochanowskich. W drugim dniu wycieczki zwiedzaliśmy Zamość. Podziwialiśmy piękne Stare Miasto (3 rynki), Ratusz Miejski, Kamienice Ormiańskie, Katedrę Zmartwychwstania Pańskiego i św. Tomasza, Muzeum Zamojskie, Park Miejski, Twierdzę Zamość. W trzecim dniu naszego pobytu byliśmy w Lublinie. Zwiedzaliśmy Zamek w Lublinie, Trakt Królewski, Stare Miasto, Piwnicę pod Fortuną, Archikatedrę pw. św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty. Piękne widoki Lublina z wysokości podziwialiśmy z Wieży Trynitarskiej. Odwiedziliśmy również Muzeum Wsi Lubelskiej. Nasze zwiedzanie każdego dnia uatrakcyjniały krótkie przerwy tzw. czas wolny, w którym mogliśmy skosztować regionalny posiłek i kupić ciekawe pamiątki. Późnym popołudniem udawaliśmy się na obiadokolację i odpoczynek w miłych pokojach w Końskowoli, gdzie byliśmy zakwaterowani. Wycieczka poszerzyła naszą wiedzę na temat wybranych miast oraz całej Wyżyny Lubelskiej.  W środę 8 czerwca wieczorem szczęśliwie przyjechaliśmy do Książa Wielkiego. Wszyscy zmęczeni, lecz pełni wrażeń wrócili do swoich domów.