Aktualności

• Subskrybuj nas

Zielona Szkoła

Data: Czerwiec 20, 2017 Autor: admin Kategorie: Aktualności, Wydarzenia 0

W dniach 05-09 czerwca 2017r. kl.3b wraz z wychowawcą  Lidią Żurawską oraz Panią Magdaleną  Banasiewicz była na ZIELONEJ SZKOLE w Rabce Zdrój. Był to pierwszy  taki wyjazd z naszej szkoły. Byliśmy tylko 5 dni, ale  każdy dzień był zaplanowany  od rana do wieczora: m.inn.

-zdobywaliśmy szczyty GORCÓW  ,

-byliśmy w MUZEUM Etnograficznym Władysława Orkana,

-w SKANSENIE Taboru Kolejowego w Chabówce,

-przy cudownym źródełku POCIESZNA WODA i na GÓRZE PIĄTKOWEJ w Kościele Św.Krzyża,

-przebywaliśmy często w lesie, na łąkach i obowiązkowo w parku zdrojowym,

-codziennie mijaliśmy i podziwialiśmy  bardzo dużo PRZYDROŻNYCH KAPLICZEK ufundowanych przez cudownie uzdrowionych lub uratowanych darczyńców,

-były  zajęcia plastyczne,

-wizyta w pracowni GARNCARSKIEJ i samodzielna praca „na kole”,

-gry i zabawy RUCHOWE  kształcące  logiczne myślenie, WSPÓŁPRACĘ  I TWORZENIE STRATEGII,

-zajęcia i ZADANIA przyrodnicze w lesie uczące skupienia i  kontaktu z naturą,

-zabawy na placu zabaw przy pensjonacie „ANIA „.

Nie zabrakło innych atrakcji, na które dzieci bardzo czekały od początku pobytu, to oczywiście DYSKOTEKA I OGNISKO. Największym jednak powodzeniem cieszyły się „INTEGRACYJNE IMPREZY PIŻAMOWE” w pokojach OCZYWIŚCIE DO GODZIN CISZY NOCNEJ. Dzieci wróciły CAŁE I ZDROWE  zadowolone, zahartowane, bardziej samodzielne, z większymi apetytami również na takie wyjazdy, bo jak wiemy PODRÓŻE KSZTAŁCĄ. W ciągu tych pięciu dni wychodziliśmy chyba całoroczny limit na spacery, wycieczki i wszelkie wyprawy. Dzieci dzielnie pokonywały trasy, które planował nasz trener, ćwicząc zarazem orientację w terenie i przestrzeni,  gdyż w drodze powrotnej zawsze przewodnikami były dzieci. Nasz trener Pan Piotr wymagał od wędrowców bardzo wiele, ale nikt się nie skarżył na trudy codziennych wypraw, bo jak to mówią  CO CIĘ NIE ZABIJE TO CIĘ WZMOCNI. Każdy na koniec ZIELONEJ SZKOŁY dostał  DYPLOM MŁODEGO EKOLOGA. Pogodę mieliśmy wymarzoną, humory dopisywały, jedzenie smaczne, a słodyczy i smaczku dodawały przepyszne w Rabce  LODY, które były obowiązkowe każdego dnia.

TO BYŁY BARDZOOOBARDZOOONIEZAPOMNIANE CHWILE!!!!!